piątek,,

PROJEKT WARSZAWA JESIEŃ 2014 PDF Drukuj Email
środa, 01 października 2014 20:15

wawa_100

25 września 2014 roku o godzinie 3.00 wyruszyliśmy na dwudniową wycieczkę do Warszawy. Naszymi opiekunami byli: p. Cecylia Bojanowska - kierownik wycieczki, p. Hanna Mantej, p. Anna Szulc-Szamkuć oraz p. Ewa Dąbrowska - długoletnia nauczycielka geografii w naszej szkole.

Pierwszym punktem wycieczki było zwiedzanie Muzeum Powstania Warszawskiego - niezwykłego miejsca, które skłoniło każdego do przemyśleń, ale też pozwoliło odczuć atmosferę panującą 70 lat temu. Pamiątką tych niezwykle bolesnych wydarzeń będą dla nas kalendarzyki powstania.

Po wizycie w Muzeum udaliśmy się na ulicę Wiejską, do siedziby Sejmu RP. Naszym przewodnikiem był pan poseł Romuald Ajchler, który pokazał nam ciekawe zakątki m. in. gabinet wicemarszałka Sejmu - Jerzego Wenderlicha. Mieliśmy okazję spotkać kilku parlamentarzystów, uścisnąć dłoń Leszkowi Millerowi - premierowi RP w latach 2001-2004, ale też pokazać się w telewizji. Obserwowaliśmy również posiedzenie Sejmu z galerii na Sali Plenarnej.

Kolejną atrakcją był Pałac Kultury i Nauki, a właściwie taras widokowy położony na jego 30. piętrze, skąd rozpościera się niezwykła panorama Warszawy. W międzyczasie udaliśmy się na posiłek, następnie odwiedziliśmy Krakowskie Przedmieście - gdzie widzieliśmy Pałac Prezydencki - oraz Plac Zamkowy z przepięknym Zamkiem Królewskim. Widzieliśmy też Grób Nieznanego Żołnierza oraz Belweder - obecną siedzibę Prezydenta.

Potem nadszedł czas na zakwaterowanie w hotelu, gdzie mile spędzaliśmy czas i oczywiście wypoczywaliśmy przed następnym dniem.

Drugi dzień wycieczki rozpoczęliśmy śniadaniem, a po wykwaterowaniu ruszyliśmy w stronę Centrum Nauki Kopernik. Zwiedzaliśmy bardzo interesującą wystawę. Braliśmy udział w zajęciach laboratoryjnych. W laboratorium chemicznym tematem zajęć była "Chemia na słodko", ale przeprowadziliśmy też proces srebrzenia bombki choinkowej. W laboratorium biologicznym mogliśmy wyizolować własne DNA. Pozostały czas spędziliśmy na przeglądaniu ciekawych eksponatów, czy też rozwiązywaniu łamigłówek.

Po wizycie w CNK udaliśmy się na dach Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego, na którym położony jest przepiękny ogród, z którego rozpościera się widok na Wisłę. Następnie udaliśmy się na ostatni spacer i posiłek.

Wyjazd będziemy wspominać bardzo dobrze. Taką wycieczkę chcielibyśmy powtórzyć.

Zapraszamy do obejrzenia wszystkich zdjęć w galerii.

Autor: Szymon Pełczyński /2C/
Poprawiony: środa, 01 października 2014 20:14

Copyright © 2012-2024 I Liceum Ogólnokształcące im. Powstańców Wielkopolskich w Wągrowcu.